zondag
sep102023

Open dag 7 oktober 2023 – Aanmeldingen open!

Op 7 oktober 2023 organiseert TPV Valkenburg een open dag, we verwelkomen je graag!

De perfecte kans om kennis te maken met padel en tennis, en natuurlijk met onze vereniging. Je bent vanaf 10:00 van harte welkom op de Burgemeester Henssingel 6 om een balletje te slaan.

Er zijn padel clinics, en daarnaast is er de mogelijkheid om tennis uit te proberen. Uiteraard mag je ook gewoon langs komen om te kijken en/of de sfeer te proeven!

Wil je meedoen met een padel clinic? Meld je dan even aan via https://meetandplay.nl/event/2964, of stuur even een mailtje naar info@ltc-valkenburg.nl.

Graag tot dan!

zaterdag
jul152023

LTC Valkenburg krijgt vergunning voor twee padelbanen; opening in september 2023

LTC Valkenburg is verheugd om aan te kondigen dat de tennisvereniging  een vergunning heeft gekregen voor de aanleg van twee padelbanen. Dit goede nieuws betekent een hele mooie stap voorwaarts voor de vereniging en haar leden.

Met de aanleg van de padelbanen biedt LTC Valkenburg haar leden een nieuwe en uitdagende sportmogelijkheid. Padel is een combinatie van tennis en squash en wordt gespeeld op een omheind veld met glazen wanden. Deze snelle en strategische sport is geschikt voor spelers van alle leeftijden en niveaus, en brengt een nieuwe dimensie naar onze tennisvereniging.

De bouw is direct gestart en de padelbanen worden naar verwachting in september opgeleverd.

Geïnteresseerden kunnen zich alvast aanmelden voor het lidmaatschap. Via de link https://www.ltc-valkenburg.nl/lid-worden/ is hierover meer informatie te vinden. We moedigen iedereen aan om zich zo snel mogelijk aan te melden, aangezien er een grote belangstelling wordt verwacht.

Houd onze website in gaten voor updates over de voortgang van de padelbanen. We kijken er naar uit om iedereen binnenkort te verwelkomen op de accommodatie van LTC Valkenburg!

maandag
jun192023

Tennisclinic viel in de smaak!

Afgelopen zaterdagochtend 17 juni heeft de tennisclinic voor volwassenen plaatsgevonden. Als organisatie kijken we terug op een mooi, zonnig en geslaagd evenement!

De clinic begon met een aantal speloefeningen om gevoel te krijgen bij de beweging van de tennisbal. Daarna hebben de trainers de deelnemers spelenderwijs laten oefenen met de basisslagen verdeeld over de banen, zoals de forehand, backhand en service van tennis. Halverwege werd er een welverdiende pauze ingelast, gezien ook het warme weer, en kregen de deelnemers en trainers een Limburgs stuk vlaai aangeboden om het energiepeil weer op orde te brengen voor de 2e helft. Na de pauze werden de deelnemers verdeeld in groepen (al naar gelang ervaring met tennissen).

Als afsluiting werd er een ludiek spel gespeeld waarbij volop inzet getoond werd om te winnen! Dit onder het toeziend oog van de jeugdige supporters. Na afloop was er uiteraard tijd voor een verfrissend drankje op het terras en tijd voor een terugblik. De meeste deelnemers was het zo goed bevallen dat ze zich afgelopen weekend aangemeld hebben als lid! Een woord van dank voor de trainer Jos Menten en kantinebeheerder Ger Habets voor de goede verzorging!

Om jullie een indruk hiervan te geven volgen hieronder een aantal impressies.

dinsdag
mei022023

Succesvolle kinder tennisclinic

Op 22 april j.l. heeft de kinder tennisclinic plaatsgevonden. In totaliteit hadden zich hievoor 19 kinderen aangemeld. Als organisatie kijken we terug op een mooi, zonnig en geslaagd evenement!

De clinic begon met een aantal speloefeningen om gevoel te krijgen bij de beweging van de tennisbal. Daarna heeft de trainer de deelnemers spelenderwijs laten oefenen met de basisslagen, zoals de forehand, backhand en service van tennis. Na afloop was er uiteraard tijd voor een verfrissend drankje op het terras.

Om jullie een indruk hiervan te geven volgen hieronder een aantal impressies.

woensdag
mrt222023

Gratis kinder tennisclinic op 22 april – Aanmeldingen open!

Wil jij je kind eens op een toegankelijke en leuke manier kennis laten maken met tennis? Dat kan met de kennismakingsclinic tennis van LTC Valkenburg van 22 april! Onze enthousiaste trainer staat klaar om je zoon of dochter te laten oefenen met de basisslagen, forehand, backhand en service van tennis. De kinderen krijgen een gevoel bij tennis en ze kunnen bepalen of tennis iets voor hen is. We staan daarna klaar met een verfrissend drankje en laten jullie kennismaken met onze club.

De clinic duurt ongeveer 45 minuten, afhankelijk van het aantal aanmeldingen organiseren we één of twee sessies tussen 11:30 en 13:30. We zullen minimaal één week van tevoren laten weten hoe laat de sessie voor jouw kind start.

- Rackets en ballen zijn te leen.
- Voor leeftijdscategorie 6-12 jaar
- Tip: het is nog gezelliger als je kind een vriendje/vriendinnetje/broertje/zusje meeneemt!

Voor aanmelden, ga naar meetandplay.nl/event/2478 of scan de QR code op de flyer. Even mailen kan ook, via info@ltc-valkenburg.nl

Graag tot dan!